گیربکس خورشیدی اصفهان دور متغیر

گیربکس خورشیدی اصفهان دور متغیر

    • یک گیربکس خورشیدی شامل یک دنده خورشیدی (مرکزی) که با دنده هرز گرد سیاره ای یا پنیون که روی محور نگهدارنده آن به طور یکپارچه روی قفسه یا حامل سیاره ای قرار گرفته و قفسه هم در داخل دنده داخلی یا رینگی احاطه شده است. تنش های محرک روی دندانه زیادی وارد می شود لذا بار متعادل می شود بنابراین این طرح دوام زیادتری پیدا می کند. دنده گیربکس خورشیدی نسبت به دنده استاندارد می تواند مقامتر باشد و گشتاورهای زیاد را انتقال نماید.

    • عضوهای مجموعه خورشیدی (رینگی، خورشیدی، قفسه )در گيربكس های اتوماتیک به وسیله ی کلاچ ها و باندهایی ثابت و یا محرک می شوند. در حالت کلی می توان پنج حالت مختلف را در مجموعه مورد بررسی قرار داد. البته باید دانست که مجموعه نمی تواند پنج حالت را درگيربكس داشته باشد. در گيربكس ها برای ایجاد نسبت دنده ی مناسب از دو و یا سه مجموعه استفاده می کنند.

    • درگیربکس دنده خورشیدی چرخ دنده هاروی هم لغزیده وحول محورمیانی دنده (خورشیدی) دوران می کنند یک گیربکس دنده خورشیدی ازچرخ دنده خورشیدی ورینگی بادنده وتعدادی دنده ستاره ای ویک حلقه قفسه چرخ دنده های ستاره ای را تشکیل می دهد درسیستم دنده خورشیدی که دارای سه جزاصلی می باشد یکی از این سه جز باید ثابت باشد تا دوجز دیگر به عنوان محرک ومتحرک نیرورا منتقل کنند.

    • نکات قابل توجه در بررسی حالت ها:

      تعداد دنده های خورشیدی – تعداد دنده های رینگی – تعداد دنده های قفسه

      منظور از محرک، عضوی است که گشتاور ورودی به آن وارد می شود و نیرو را به عضو متحرک منتقل می کند.

      نسبت دنده = تعداد دنده های متحرک تقسیم بر تعداد دنده های محرک

    • حالت های مختلف دستگاه:

      قانون خلاص: هیچ عضوی درگیر نمی باشد.

      قانون مستقیم که کافی است دو عضو با هم یکپارچه شوند.

      دنده عقب: در این حالت قفسه ثابت می شود و دو حالت خواهیم داشت که حالت مطلوب ان این است که خورشیدی محرک باشد و رینگی متحرک باشد. چون در این حالت افزایش گشتاور خواهیم داشت. حالت دوم افزایش نسبت دنده خواهیم داشت که برای دنده عقب مناسب نیست.

      قانون دنده سنگین: که دو حالت دارد: (قفسه متحرک – رینگی محرک – خورشیدی ثابت)(قفسه متحرک – رینگی ثابت – خورشیدی محرک) بیشترین افزایش گشتاور

      قانون اور درایو:(قفسه متحرک – رینگی محرک – خورشیدی ثابت)(قفسه متحرک – رینگی ثابت – خورشیدی محرک) بیشترین افزایش گشتاور

    • بررسی انتقال قدرت در مجموعه گیربکس خورشیدی

      برای بررسی حالت ها باید ادراک خوبی داشت تا جهت دور اجزا را مجسم کرد. اگر ماکت این مجموعه را داشته باشید درک آن آسان تر خواهد بود. برای هر دنده باید جهت دور خورشندی، رینگی، قفسه و پنیون ها را باید درنظر گرفت. جهت چرخش رینگی و پنیون همواره موافق یکدیگرند به علت دنده داخلی بودن رینگی و جهت چرخش خورشیدی و پنیون مخالف یکدیگرند همانند دو چرخ دنده خارجی بررسی یکی از حالت ها (قانون دنده سنگین) خورشیدی محرک – قفسه متحرک – رینگی ثابت همانطور که مشاهده میکنید قدرت (دور) از خورشیدی که موافق عقربه های ساعت میچرخد به قفسه منتقل می شود، چون رینگی ثابت است در نتیجه پنیون ها مخالف می چرخند. جهت چرخش قفسه (خروجی ) در جهت موافق خواهد بود چون راه گریزی ندارد.

    • کاربرد گیربکس خورشیدی

      گيربكس خورشيدي با توجه به راندمان بالا، ابعاد كوچك، نصب و نگهداري آسان و قيمت مناسب با سرعت بالايي جايگاه وسيعي در صنايع مختلف پيدا كردند. برخي از كاربري هاي گیربکس خورشیدی عبارتند از: ميكسر صنايع آب و فاضلاب ميكسر صنايع معدني خطوط نورد فولادتوربين بادي آسياب خردكن مواد معدني بال ميل صنايع سيمان ميكسر قيروينچ كشنده و …

  • مزاياي ويژه گیربکس خورشیدی نسبت به هليكال شافت مستقيم

    راندمان بسيار بالا تا ۹۸%قابليت تحمل گشتاورهاي بسيار بالا به واسطه مكانيزم انتقال نيرو در بين طبقاتحجم بسيار كم اين گيربكس ها با توجه به نحوه و شكل قرار گيري دنده هامحدوده دور نرمال در اين گيربكس ها ۸۰۰ تا ۵/۰ دوردوام و استحكام بالا به دليل انتقال نيرو بين چرخ دنده ها و تقسيم متوازن بار در بين طبقاتلقي بسيار ناچيز و دقت بالاي ماشينكاري درچرخ دنده هاامكان كوپل بسيار ساده و سريع الكتروموتور بر روي اين گيربكس هاقابليت تحمل دور ورودي تا مرز ۳۵۰۰ دور در دقيقهامكان تأمين قطعات يدكي به صورت نامحدود و همچنين تعويص قطعات در محل نصب سرويس و نگهداري بسيار ساده و آسان میباشد